سلام

اشاعه احکام دینی از اهداف این وبلاگ است
  • سلام

    اشاعه احکام دینی از اهداف این وبلاگ است

مشخصات بلاگ

سلام
روحانی نیستم ولی دوست دارم از دینم بیشتر بدانم شما را هم در این مطالعه شریک می کنم.
علاوه بر احکام دوست دارم به معرفی کتاب هم بپردازم.
با ما همراه باشید

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳ ق.ظ

اهمیت نماز


متن سخنرانی آیت الله مجتهدی

"حدیثی بخونم براتون خیلی عجیبه ... حدیثهایی در این کتاب خطی داره که من کم دیدم . خیلی .........

نوشته، رسول خدا فرمودند هر کسی سه روز نماز نخونه اگه بمیره باید غسلش ندن ... عجیبه!! من ترک الصلوه ثلاثه ایام ! شما میدونی این آقا نماز نمیخونده و اگه میخونده سه روز نخونده حتی سه روز فاذا مات لایغسل فلا یکفن فلا یدفن فی قبور مسلمین. در قبرستان مسملمونها هم نباید دفن بشه ... حالا عمل میشه؟

من که نماز به اینها نمیخونم ، اگه بگن نماز میت بخون به این آقایی که نماز خون نبوده من نمیخونم واسه اینکه باید بگم اللهم انا لانعلم منه الا خیرا ، و این دروغه ... لذا شونه خالی میکنم حالا که کم شده سابقا گاهی جنازه یه فامیلمون یا غیر فامیل میرفتیم واگذار میکردم به کس دیگه خودم نمیخوندم چون میدونستم این آدم میزونی نبوده من چرا حالا بگم اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا و این دروغه ... خدایا من نمیدونم از این مگر خیر!! مگر اونهایی که یقین دارم آدم خوبی بودن نماز میخونم

کسی که سه روز نماز نخونه !!! همچین حدیثی من ندیده بودم تا حالا! عجیبه! در قبرستون مسلمونا دفنش نکن پس بنابراین اگر در بهشت زهرا این روایت رو اعلام کنن خیلی جنازه ها رو اونجا دفن نمیکنن! این حدیثو اونجا بگن که یه قدری چون ، جا هم تنگه اونجا الان داره پر میشه ببرن تو قبرستون جهودها خاکشون کنن ، چاره ای نیست ! قبرستون ارمنی ها !

این حدیث خیلی ........ من ندیده بودم در عمرم یه همچین حدیثی که کسی سه روز نماز نخونه غسلش ندن کفنش نکنن تو قبرستون مسلمونا هم دفنش نکنن . خیلی ....... حالا نمیدونم مراجع هم همچین فتوایی میدن به این ... مطابق این حدیث؟ باید از مراجع هم بپرسیم ... بگیم شما که مرجعین ، بر طبق این حدیث عمل میکنید؟؟؟ واقعا فتوا میدید یه همچین چیزی رو؟؟؟ باید از مراجع بپرسیم من نپرسیدم! حالا شماها اگه یه وقتی خدمت مراجع رسیدید سوال کنید ، بگین همچین حدیثی هست شما ، این حدیثو قبول دارید؟ ندارید؟ ببینید چی میگن؟
ایــن یــک.
مسئله ی دیگر این است که ، کسی که یک نماز واجبش رو نخونه "و اخرها متعمدا" و تاخیر بندازه عمدا نمازش رو از اول وقت "کتب باسمه علی باب النار" اسمش بالای در جهنم اونجا نوشته ، "فلان بن فلان وجب الله علیه دخول النار! "واجب کرده خدا بر او دخول النار! یعنی داخل شدن جهنم رو خدا بر این آدم واجب کرده! اون بالا سر نوشته ... اگه کسی نماز واجبی رو نخونه ...
بله ............
باز حدیثی دیگه داره که "تارک الصلوه لا یکون من امتی" کسی که نماز نمیخونه ، این از امت من نیست! "محروم من الجنه" بهشت براش حرومه ، بهشت آدم تارک الصلوه رو نمیبره "ماله حرام ، اولاده حرام ، طعامه حرام ، لباسه حرام ، شرابه حرام ، دابه حرام ، مجالسته حرام و نظر علی وجهه حرام ، سلامه حرام ،نوم علی جنبیه حرام ، مصاحبته حرام ...
خیلی عجیبه ....
خیلی عجیبه ....
کسی که نماز نخونه مالش حرامه. خوب کسی که نماز نمیخونه حتما خمس بده نیست! آدمی که نماز نمیخونه حتما .... نمیشه .... ما همچین چیزی در عمر ندیدیم! یه آدمی بره ده ملیون خمس بده اما نماز نخونه! من سراغ ندارم شما سراغ داری؟؟؟؟ نماز بخونن خمس ندن هست اما خمس بدن نماز نخونن ... من سراغ ندارم! همچین چیزی نمیشه . لذا میگن مال این آدم چیه؟ حرام. آبشم حرومه خونه اشون اگه یه لیوان آب بهت دادن نخور حرومه چون این پول آب رو از چی میده؟ پول آب رو از پول خمس نداده میده دیگه پس آب خونه اش هم حروم غذاش حروم دابه حرام. اگه یه حیوان جنبده ای داره گوسفندی داره سرش رو میبرن گوشتش رو نخور! دابه حرام مجالسته حرام با این همنشینی نکن حرامه با بی نماز همنشین نشین نظر علی وجه حرام به صورتشم نگاه کنی حرومه عجبه آدمی میبینی پسر عموته برادرته فامیلته همسایته میدونی نماز نمیخونه نگاش نکن اگه نگاش کنی حرومه عجیبه ...
همچین حدیثی من ندیده بودم! این حدیثو! توی این کتاب!
سلامه حرام نوم علی جنبیه حرام اگه مسافرت رفتی پهلو این ورش و اون ورش نخواب حرومه برو اون ور بخواب این ور و اون ور رختخواب بی نماز نخواب ممکنه طاق(سقف) بیاد پائین عذاب بشه این بی نماز شما هم از بین بری .... بله این ور اون ور بی نماز نخواب خطره! زلزله میشه که اینو از بین ببره شما هم از بین میری ... چرا خوابیدی بغل بی نماز؟؟؟

ها ... اونوقت میگن خشک و تر با هم میسوزه ، خشک و تر ....... استاد ما مرحوم آقای برهان میفرمودند (60سال پیش یادمه) میفرمودن هیچ وقت چوب تر ، نمیسوزه این اشتباهه مردم میگن خشک و تر با هم میسوزه ... آتیش هیزم ترو نمیسوزه باید بزارن مدتی بغل اجاق رطوبتش که جمع بشه اونوقت میسوزه
این کسانی که شما میبینی میسوزن اینا تر نیستن شما اشتباه میکنی میگی ترن ....."

البته این روایت در کتاب جامع الاخبار شعیری بصورت مرسل از پیامبر نقل شده است و ضعیف است ولی احادیث دیگری داریم که بجز نگاه به وجه بقیه موارد را تایید می کنند. (  http://www.askquran.ir/archive/index.php/t-56266.html  )


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۳۰
محمد رستمی

ترک نماز

نماز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی